niedziela, 28 kwietnia 2013

O serce zdolne do miłowania, proszę Cię Panie...

"Poznają żeście uczniami moimi, jeśli będziecie się wzajemnie miłowali" /J 13, 31-35/. Niełatwe to wezwanie. Czasem się wydaje, że nie zawsze się da, że nie wszystkich. Są przecież tacy, który nas krzywdzą, którzy, wyrządzili w nam wiele szkód, kłamstwem i zjadliwością próbując zniszczyć nasze dobre imię. Co wówczas? Czy pogodzić się z zadawanym mi bólem? Czy spotykać się i rozmawiać z osobami, które nas w życiu zraniły?

Jezus nie pozostawia złudzeń. „Abyście się wzajemnie miłowali' - to jedno z ostatnich Jego pragnień przed odejściem z ziemi. Myślał o wszystkich, o Judaszu także. Jezus zna nasze zranienia i krzywdy, zna historię naszego życia. Ale i do nas kieruje pełne troski
życzenie, byśmy miłował tak jak On. Także tych zdradzających nas i opuszczających w najtrudniejszych chwilach życia. Oni też mają głębokie zranienia, swoje osobiste frustracje, niezadowolenie - dlatego ranią. Szczęśliwi ludzie nie krzywdzą celowo innych. Spróbujmy dziś zawierzyć samych siebie oraz naszych bliźnich Jezusowi. Oddajmy Mu nasze opory w miłowaniu tych, którzy nas zranili. Prośmy o dar wzajemnej miłości. Panie, uzdrawiaj nasze serca, nasze zranienia, nasze relacje. Żeby inni, patrząc na nas widzieli, że jesteśmy Twoimi uczniami.

Wszystkim Czytelnikom bloga życzę pięknej, błogosławionej V niedzieli wielkanocnej!

3 komentarze:

  1. Czasami kochać to naprawdę nie jest prosto. Jeśli ktoś z Was jest delikatnie powiedziawszy zdenerwowany na kogoś ;-), lub ktoś Was bardzo zranił to może przyda się komuś taka modlitwa:
    ''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
    O Panie napełnij mnie dziś,
    swą miłością, swą dobrocią, swoim pokojem.
    2X

    Panie naucz kochać mnie dziś,
    mój krzyż,
    Panie proszę naucz kochać mnie.
    2X

    O Panie naucz,
    O Panie naucz kochać mnie,
    Panie naucz mnie kochać,
    gdy czuję złość i gniew.
    2X

    ''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
    PS: Zastanawiam się Alu czy mogę sobie pozwalać na takie przydługie komentarze, jeśli nie to zwróć mi uwagę na priv.
    dddak

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aguś ja się tak bardzo cieszę z Twoich komentarzy, że mogę Ci jedynie podziękować i zachęcić do ich wpisywania bez względu na długość. One są ogromnie cenne.

      Dziękuję Ci też za modlitwę. Piękne uzupełnienie dzisiejszego wpisu i dzisiejszego dnia...

      Usuń
  2. oj tak, taka modlitwa zdecydowanie sie przyda:). Dzięki Aguś. Wczorajsze hasła nie pozostawiają złudzeń - choć ciężkie do realizacji czasami, to świadczą dobitnie o byciu Jego uczniami. Każdej z nas życzę wiele miłości i umiejętności naśladowania Jezusa w myślach, czynach i modlitwie!

    Ania A.

    OdpowiedzUsuń