niedziela, 17 listopada 2013

Słowo Boże na niedzielę

Panie, Ty przychodzisz kiedy Cię wzywam.
Przychodzisz i światłem Twojego Słowa rozpraszasz moje mroki.
Przyjdź teraz do mojego serca.
Poślij Twojego Ducha.
I mów do mnie, Panie...
Łk 21,5-19
 "Gdy niektórzy mówili o świątyni, że jest przyozdobiona pięknymi kamieniami i darami, powiedział: Przyjdzie czas, kiedy z tego, na co patrzycie, nie zostanie kamień na kamieniu, który by nie był zwalony. Zapytali Go: Nauczycielu, kiedy to nastąpi? I jaki będzie znak, gdy się to dziać zacznie?
Jezus odpowiedział: Strzeżcie się, żeby was nie zwiedziono. Wielu bowiem przyjdzie pod moim imieniem i będą mówić: Ja jestem oraz: Nadszedł czas. Nie chodźcie za nimi. I nie trwóżcie się, gdy posłyszycie o wojnach i przewrotach. To najpierw musi się stać, ale nie zaraz nastąpi koniec. Wtedy mówił do nich: Powstanie naród przeciw narodowi i królestwo przeciw królestwu. Będą silne trzęsienia ziemi, a miejscami głód i zaraza; ukażą się straszne zjawiska i wielkie znaki na niebie. Lecz przed tym wszystkim podniosą na was ręce i będą was prześladować. Wydadzą was do synagog i do więzień oraz z powodu mojego imienia wlec was będą do królów i namiestników. Będzie to dla was sposobność do składania świadectwa. Postanówcie sobie w sercu nie obmyślać naprzód swej obrony. Ja bowiem dam wam wymowę i mądrość, której żaden z waszych prześladowców nie będzie się mógł oprzeć ani się sprzeciwić. A wydawać was będą nawet rodzice i bracia, krewni i przyjaciele i niektórych z was o śmierć przyprawią. I z powodu mojego imienia będziecie w nienawiści u wszystkich. Ale włos z głowy wam nie zginie. Przez swoją wytrwałość ocalicie wasze życie"


______________________________


Ps 98,5-9

Śpiewajcie Panu przy wtórze cytry
przy wtórze cytry i przy dźwięku harfy,
przy trąbach i przy dźwięku rogu,
na oczach Pana, Króla, się radujcie.

Niech szumi morze i wszystko, co w nim żyje,
krąg ziemi i jego mieszkańcy.
Rzeki niech klaszczą w dłonie,
góry niech razem wołają z radości.

W obliczu Pana, który nadchodzi,
bo przychodzi osądzić ziemię.
On będzie sądził świat sprawiedliwie
i ludy według słuszności.

______________________________


Zachęcam do przeczytania artykułów w Gościu Niedzielnym:

* "Nazwą was wariatami"
* "Modlitwa człowieka jest słabością Boga"

______________________________


Wszystkim Czytelnikom bloga 
życzę pięknej, błogosławionej niedzieli!

+Lb 6,24-26+

3 komentarze:

  1. Dla Ciebie również Alicjo pięknej niedzieli!

    OdpowiedzUsuń
  2. W mojej parafii przeżywałam dziś odpust ku czci Bł. Karoliny Kózka
    Błogosławiona Karolino, wstawiaj się za polską młodzieżą!
    ms

    OdpowiedzUsuń