niedziela, 24 listopada 2013

Słowo Boże na niedzielę

Uroczystość Jezusa Chrystusa Króla Wszechświata.

Jezu, jesteś moim Królem!
Króluj nade mną,
nad wszystkimi obszarami mojego życia,
nad moimi bliskimi.
I bądź uwielbiony, Jezu.
(Kol 1,12-20)
Dziękujcie Ojcu, który was uzdolnił do uczestnictwa w dziale świętych w światłości. On uwolnił nas spod władzy ciemności i przeniósł do królestwa swego umiłowanego Syna, w którym mamy odkupienie - odpuszczenie grzechów. On jest obrazem Boga niewidzialnego – Pierworodnym wobec każdego stworzenia, bo w Nim zostało wszystko stworzone: i to, co w niebiosach, i to, co na ziemi, byty widzialne i niewidzialne, czy Trony, czy Panowania, czy Zwierzchności, czy Władze. Wszystko przez Niego i dla Niego zostało stworzone. On jest przed wszystkim i wszystko w Nim ma istnienie. I On jest Głową Ciała - Kościoła. On jest Początkiem, Pierworodnym spośród umarłych, aby sam zyskał pierwszeństwo we wszystkim. Zechciał bowiem Bóg, aby w Nim zamieszkała cała Pełnia, i aby przez Niego znów pojednać wszystko z sobą: przez Niego - i to, co na ziemi, i to, co w niebiosach, wprowadziwszy pokój przez Krew Jego Krzyża.





"Niech zawsze i wszędzie będzie Tobie dziękczynienie. Panie, Ojcze święty, wszechmogący wieczny Boże. Ty namaściłeś olejem wesela Jednorodzonego Syna Twojego, Pana naszego Jezusa Chrystusa, wiekuistego Kapłana i Króla wszechświata, aby dopełnił tajemnicy odkupienia rodzaju ludzkiego, ofiarując siebie samego na ołtarzu Krzyża jako niepokalaną ofiarę pojednania; i aby poddawszy swej władzy wszystkie stworzenia, przekazał nieskończonemu Majestatowi Twojemu wieczne i powszechne królestwo: królestwo prawdy i życia, królestwo świętości i łaski, królestwo sprawiedliwości, miłości i pokoju" (Mszał Polski, prefacja).

"O Dobroci nieskończona, nie zniechęcasz się ani małodusznością, ani buntowniczą moją naturą; żądasz ode mnie tylko żywej wiary i woli posłusznej, kierującej się wiarą i pobudzonej Twoją miłością. Wierzę, o Panie, chcę wierzyć, wspomóż moje niedowiarstwo. Zatryumfuj nad moim oporem. Ty podbijasz mnie, wiem o tym, jedynie po to, by mnie miłować. Poddać się Tobie, to znaczy pozwolić się miłować Tobie, zostawić Ci wolność, abyś urzeczywistnił we mnie, choćby nawet wbrew mojej woli, moje szczęście. Rozporządzaj mną, o Panie, zniszcz przeszkody sprzeciwiające się we mnie panowaniu i zwycięstwu Twojej miłości" (D. Mercier).

3 komentarze:

  1. "Jezusowi cześć i chwała za miłości cud,
    Niech mu śpiewa ziemia cała, niech Go wielbi lud.
    On nam wskazał nieomylną drogę,
    On za owce swoje życie dał.
    On przez krzyż zwyciężył śmierci trwogę,
    Nam nadzieję zmartwychwstania dał.

    On prowadzi nas do nowej ziemi,
    Gdzie nie będzie cierpień ani łez.
    Choć krzyżową drogą z Nim idziemy,
    Wiedzie tam gdzie wieczne szczęście jest.


    Więc dziękujemy Jemu z całej duszy,
    Że się dla nas w małej Hosti skrył.
    Niech ta miłość serca nasze wzruszy,
    Byśmy Go kochali z wszystkich sił."

    ms

    OdpowiedzUsuń
  2. Panie Jezu, Tyś naszym jedynym Panem i Królem. W Tobie jest nasze życie i nasza przyszłość, nasza nadzieja na życie z Tobą na wieki w Twoim Królestwie. Prowadź nas Jezu do Domu!
    D.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jezu bądź królem mojego serca, napełnij je Twoją miłością, uzdolnij do uwielbienia Ciebie. Naucz mnie przebaczyć wszystkim, którzy ranili moje życie.
    M.

    OdpowiedzUsuń