sobota, 4 kwietnia 2015

Cisza Wielkiej Soboty

"Oto Ja, twój Bóg (...) Oto teraz mówię tobie i wszystkim, którzy będą twoimi synami, i moją władzą rozkazuję wszystkim, którzy są w okowach: Wyjdźcie! A tym, którzy są w ciemnościach, powiadam: Niech zajaśnieje wam światło! Tym zaś, którzy zasnęli, rozkazuję: Powstańcie.

(fot.odyssynlaertesa.wordpress.com)

Zbudź się, który śpisz! Nie po to bowiem cię stworzyłem, abyś pozostawał spętany w Otchłani. Powstań z martwych albowiem jestem życiem umarłych. Powstań ty, który jesteś dziełem rąk moich. Powstań ty, który jesteś moim obrazem uczynionym na moje podobieństwo".
(Fragment starożytnej homilii na Wielką Sobotę).




3 komentarze:

  1. Zbudź się, który śpisz - Panie daj mi powstać z grobu moich grzechów, z grobu mojego lenistwa. Pragnę się przebudzić i powstać. Ufam Tobie Jezu

    OdpowiedzUsuń
  2. "Wyjdźcie!" - na Twoje słowo Panie chcę wyjść i iść tam, gdzie mnie poślesz

    OdpowiedzUsuń
  3. "Niech zajaśnieje wam światło!"-Chryste dziękuję, że stale oświecasz drogę mojego życia Ewa

    OdpowiedzUsuń